onsdag 2 december 2009

It's a new morning in America.


Vaknade ännu en morgon med den amerikanska drömmen i halsgropen. Kvällen innan hade Fru Fortuna bjudit på barrunda i Venice med Nalle och Alabama Man. Det hela började i hemmets trygga vrå där Nalle i sin tur bjöd på Jack n' Coke och Alabama Man på Appletinis, ackompanjerat till musikaliska mästerverk av Samiam, Skitsystem och Lagwagon.
Vår första anhalt blev The Other Room borta på Abbot Kinney Blvd. Ett soft ställe med riktigt bra ölutbud, perfekt att börja med. Men efter ett tag tröttnade man dock på den dunkla belysningen och lounge känslan och turen fortsatte till Windward Ave. där planen var att kolla upp Danny's fast då det var stängt drog vi till Townhouse på andra sidan gatan.
Detta ställe kändes genast livligare med bättre musik och fler locals som hängde där. Ölen och drinkarna smakade bra även här och det kändes som barrundan fick sluta här. När sentimmarna började närma sig kände jag det var dags att slänga in handduken för att dra hem och kolla på nått avsnitt Eastbound & Down (bästa TV-serien sen Arrested Development). Fast i samma sekund jag ska gå kör de igång Murder City Devils i högtalarna och jag ser det som ett tecken att stanna tills last call.

Återigen fick alltså morgonen sota för de nattliga äventyren. Trampade på torrostade jordnötter var jag än gick i lägenheten samtidigt som fragment av bilder från hemkomsten susade förbi i huvudet. Men så fort jag drog upp persiennerna och insåg var jag var någonstans kändes det genast bättre och efter ännu en sockerkick frukost var jag redo för nya äventyr.


Drog till California Heritage Museum i Santa Monica för att kolla in deras skateboard utställning. Klart värt ett besök fast ett minus för att man måste gå en guidad tur med en tant som inte ens vet hälften av vad man själv gör efter att sett Dogtown and Z-boys dokumentären.



Traskade sen bort till den legendariska Horizons surfbutiken där även Zephyr butiken låg en gång i tiden.


På väg hem kände jag mig tvungen att besöka Davy Jones' Liquor Locker som såg aldeles för bra ut för att inte kolla upp. Ägaren gav mig en rätt konstig blick när jag kom in men efter att jag plockat en flaska Telegraph California Ale (som visade sig vara hans favoritöl) ur ölkylen gick han loss och berättade sin livshistoria plus gav mig en del tips på vad jag borde hitta på. En rolig prick jag känner kommer dyka upp igen i denna blogg.

Nu är det dags att förbereda inför Faunens ankomst. Stay thirsty my friends!

1 kommentar:

AnnaHawk sa...

"med en tant som inte ens vet hälften av vad man själv gör efter att sett Dogtown and Z-boys dokumentären" ooo coola killen :D Hur som helst är jag grymt avis!