måndag 7 december 2009

Dagen jag fick träffa ett lejon.


Vaknade tidigt på söndagsmorgonen av att Nalle skakade om mig. Tydligen hade jag tryckt bort larmet på mobilen två gånger utan att komma ihåg det. Inte så konstigt åt andra sidan då jag bara sovit tre timmar. Att vara uppe långt in på natten för att fira Faunens sista kväll kändes inte längre som världens bästa idé. Nåja, inte mycket mer att göra än att dra i sig en snabb kopp kaffe, blanda en bloody mary och hoppa in i duschen. Sen bar det av i bögbilen för att möta upp med crewet i fotostudion som skulle föreviga Kanadas bästa rockband på bild.


Första platsen för fotograferingen visade sig vara ute på L.A. river. Kändes rätt häftigt att stå nere på denna enorma betongplattform och såklart kunde man inte annat än tänka på den där scenen ur Terminator 2. Därefter fortsatte färden till diverse platser Downtown. Stylist tjejen som följde med oss i bilen varnade oss för att inte råka trampa i mänsklig avföring och efter att ha gått runt lite insåg jag att hon inte skojade. Vissa områden är rätt hårda och jag är glad över att bo i Venice och inte där.


Efter att ha återkommit till studion och ätit lunch från El Pollo Loco var det dags för dagens höjdpunkt, lejonet Major, att göra entré. Mina förhoppningar om att få klappa honom försvann rätt snabbt då man inte ens fick gå nära elstängslet men jag var rätt nöjd ändå.

Fotograferingen fortsatte sedan med andra spännande statister. Dock kunde ingen mäta sig med Major som lämnat mitt liv lika snabbt han dykt upp. När allting var över var det bara att dra raka vägen hem med hämtmat från P.F. Chang's och somna in till Blades of Glory. Ännu en lyckad Söndag avverkad.

4 kommentarer:

Tomas sa...

Du kunde inte ha lurat honom med lite polska korvar?

Niblet sa...

Hade med mig en påse beef jerky men väntan blev för lång och jag åt upp den själv. Nalle hade en idé om att slänga in en milk dud men vi var oroliga på hur han skulle reagera.

El Suppleante sa...

Fick du klappa Riley Steele eller var hon - förståeligt nog - också bakom elstängsel?

Niblet sa...

Hon var inte bakom nått stängsel och fick gå runt fritt. Däremot var jag.