onsdag 9 december 2009

Rock the Casbah


Åkte igår med Danko Jones till San Diego i egenskap av merchandiseförsäljare. Kändes fridfullt sitta i vanen på väg ner lyssnades på Howard Stern till synen av palmerna och havet i solnedgången.


Spelstället låg bara ett stenkast från San Diego International Airport vilket resulterade i ett konstant dån av oroväckande lågt flygande plan men jag gillade stället ändå. Kändes som en blandning av Smålands Nation i Lund och Beerland i Austin. De blekta affischerna runt om på väggarna avslöjade tidigare spelningar med allt från lokala förmågor såsom Rocket From the Crypt och Drive Like Jehu till andra hjältar från de förenta staterna som Jesus Lizard och New Bomb Turks. Merchbåset visade sig vara ute på innegården men jag insåg rätt snart att det inte var kallare än en vanlig svensk sommarkväll och efter att ha fått i mig några pints Arrogant Bastard kände jag hur humlen la sig som en varm kofta inombords.


Första bandet för kvällen, Die Sabotage, var inte mycket att hänga i julgranen men jag kunde ändå inget annat än le när de drog av en cover på Soulseller. Därefter var det dags för Franks band, Genghis Con Job. Det är något speciellt med band som enbart består av skäggiga män. Kan inte bli annat än bra!


Var också skoj att se Danko och grabbarna på ett mindre ställe. Kändes mer personligt som ett punkgig. Med andra ord riktigt bra.

Kvällens bästa citat:
Niblet: Hi Frank, how are you?
Frank: I'm fat and I'm old.

Inga kommentarer: