måndag 30 november 2009

Hiking in the Palisades.


Vaknade igår morse till ljudet av en mixer och doften av smält socker. Iron Chef Jonte var i full fart att styra upp ännu en fantastisk söndagsfrukost och jag kände mig oförskämt välmående trots nattens äventyr. Den planerade hiken kändes inte som nått större bekymmer.


Vårt trogna transportmedel, Björns Volkswagen New Beetle GLS (lokalt även känd som "bögbilen"), tog oss till Pacific Palisades. Vi började vår vandring uppåt och jag insåg rätt snabbt att hiking innebar gå en massa. Kanske inte mitt smartaste drag just nu ändå.


För vissa var turen ett lättare och gladare evanemang...

...än för andra.


Men väl på toppen kändes det riktigt fett och man kunde t.o.m. njuta av utsikten. Sen på väg ner släppte halsbrännan och jag kände hur jag började återfå livslusten. Allt som allt ännu ett lyckat äventyr.

2 kommentarer:

The Suit sa...

Jag ser att det är Johnny Drama som står för frukosten....

El Suppleante sa...

Björn är bara glad för att han har hittat natur utan kaktusar!